Consultatum har gedigen erfarenhet av att utveckla organisationers värderingar och kultur för bättre resultat och mer nöjda, engagerade medarbetare
Vår erfarenhet bygger på uppdrag från myndigheter, offentlig sektor, läkemedelsindustrin, tillverkningsindustrin, verkstadsindustrin, konstruktion och tjänstesektorn inom Norden, Baltikum och Tyskland. Därför kan vi lova att våra konsulter både har den erfarenhet och kompetens som behövs för att stödja er i utveckling av praktiskt fungerande värderingar och kultur.
Vad är organisationskultur?
Organisationskultur är en blandning av vad vi säger är viktigt (värderingar) och hur vi jobbar, hur vi faktiskt bete oss, hur vi sätter mål, hur vi agerar och interagerar, hur vi klär oss, vilka tider vi jobbar osv. När kultur speglar värderingar blir det lättare att attrahera och behålla medarbetare, dessutom frigörs medarbetare att agera på ett sätt där det är lättare att fatta beslut, prioritera eget arbete och nå resultat. Forskning från många olika institutioner visar att organisationer med tydliga värderingar och kultur når bättre resultat och har mer engagerade medarbetare.